Voor Huurders

Op deze pagina vindt u alle informatie die van pas kan komen als u een woning bij ons huurt.

Huurdersinformatie

Huurbetaling

Voor het gebruik van uw huurwoning dient u maandelijks huur te betalen. De overeengekomen huurprijs wordt vastgelegd in de huurovereenkomst. Meestal wordt er aanvullend op de kale huursom ook een voorschot op het gas, water en licht opgenomen. De huurbetaling dient vooraf voor het aanvangen van een nieuwe periode middels bancaire overschrijving betaald te worden aan Comfort Leven Wonen.

Huurovereenkomst

Alle afspraken met betrekking tot het gebruik van de woning zijn vastgelegd in de huurovereenkomst en bijbehorende algemene voorwaarden. Er zijn echter veel dingen die kunnen veranderen in je de periode dat je bij ons een woning huurt. Hierbij kan worden gedacht aan trouwen, samenwonen, een relatie beëindigen of iemand komt te overlijden. Dit zijn mogelijk situaties waarin huuraanpassingen nodig kunnen zijn. Wij denken hierin graag met u mee.

Onderhoud

Kleine reparaties aan uw woning en vervanging van kleine kapotte onderdelen zijn voor uw rekening. Het grote onderhoud aan uw woning, zoals het dak, valt onder onze verantwoordelijkheid. Comfort Leven Wonen controleert regelmatig de status van haar woningen en past vervolgens het onderhoudsschema hierop aan. Wij doen er alles aan om uw woning in een zo goed mogelijke staat te houden. Dat doen we graag in samenwerking met u. Naast het reguliere en terugkerende onderhoud zijn er veel zaken waar bewoners waakzaam voor kunnen zijn. Dit voorkomt veel problemen en mogelijk schade.

Huuropzegging

Als u uw huur wilt opzeggen, kunt u dat op elk willekeurig moment in de maand doen. Er wordt door Comfort Leven Wonen een opzegtermijn gehanteerd van één maand vanaf de datum waarop u het verzoek tot intrekking ontvangt. Voor het opzeggen van de huur gebruikt u dit formulier. Als u gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt, moet u beiden de opzegging ondertekenen. Ook als u samenwoont en uw partner een officiële huisgenoot is. Zodra de overeenkomst is opgezegd, is de beëindiging van de huurovereenkomst definitief! Zorg er dus voor dat u zeker bent van uw beslissing. U ontvangt binnen een week na ontvangst van de opzeggingsmelding een schriftelijke bevestiging.

Nadat je van ons de bevestiging van de opzegging hebt ontvangen, ontvang je ook de exacte opleveringsinstructies. De woning dient in dezelfde staat te worden opgeleverd als waarin u de woning heeft ontvangen, behoudens normale gebruikerssporen. Dit houdt in dat de woning helemaal leeg, ontruimd en schoon opgeleverd moet worden. Onder “schoon” wordt in ieder geval verstaan: de badkamer en het toilet ontdoen van kalk, schimmel en andere aanslag, de keuken ontdoen van alle aanslag, alle kamers stofzuigen, ramen wassen, het hout- en tegelwerk ontdoen van vet, de tuin en/of balkon vrij maken van vuil, onkruid, de schuur en/of berging aanvegen en eventuele gaten in de muur opvullen.

Bij het verbouwen, verbeteren en/of aanpassen van uw woning gelden bepaalde regels.

Het is belangrijk om altijd vooraf toestemming te vragen aan Comfort Leven Wonen via info@comfortleven.nl of door te bellen naar 078 – 2000 335. De toe- of afwijzing zal vervolgens door één van onze medewerkers schriftelijk aan u worden bevestigd.

Wijzigingen die over het algemeen eenvoudig en gemakkelijk ongedaan te maken zijn, zullen we (bijna) altijd toestaan. Dit zijn aanpassingen die zonder noemenswaardige kosten teruggedraaid kunnen worden. Voor grotere aanpassingen dient aanvullende informatie te worden verstrekt. We zullen ook deze aanvragen bijna altijd toestaan indien de aanpassing de waarde en verhuurbaarheid van de woning niet wordt verminderd en het periodieke onderhoud naar behoren kan worden uitgevoerd. Zorg er wel altijd voor dat u duidelijk toelicht welke en waarom u de aanpassingen wil laten uitvoeren. De toestemming van Comfort Leven Wonen wordt altijd duidelijk gedocumenteerd, inclusief de voorwaarden van de aanpassingen.

Daarnaast gelden de volgende bepalingen:

  • Reparatie en onderhoud van door u aangebrachte installaties komen voor rekening en risico van de huurder;
  • De aanpassingen mogen het woongenot van uw buren niet verstoren;
  • Ook als de huurovereenkomst eindigt, worden de kosten die u heeft gemaakt voor de aanpassingen niet aan u terugbetaald.

Verbouwen en verbeteren

Belangrijke contactgegevens onderhoud

Onderhoudsservice Comfort Leven Wonen

Telefoon: 078 – 2000 335, email: info@comfortleven.nl

Onderhoudsservice waterlekkage, elektra en gas

Telefoon: 0180 – 2012 34, email: info@groenebeek.nl

Onderhoudsservice CV: Warmtegroep

Website: www.warmtegroep.nl

Storing Water

Telefoon: 0182 – 5935 30